Pagina instellingen

Tekstgrootte

Inloggen
  • Home
  • Onze school
    • Missie en visie
    • Team
    • Gebouw en faciliteiten
    • Kijkje in de klas
    • Talent Primair
    • Stageplaatsen
    • Vacatures
  • Onderwijs
    • Onderwijs op maat
    • Invulling onderwijstijd
    • Day a Week School
    • Zorg in de school
    • Sociaal-emotionele ontwikkeling
    • Sport en beweging
    • Creatieve ontwikkeling
    • Schoolreisjes en -kampen
  • Praktische zaken
    • Schooltijden/wegbrengen
    • Vakantierooster
    • Verlof en afwezigheid
    • Aanmelden
    • Naschoolse opvang
    • Klachtenprocedure
    • Algemene Verordening Gegevensbescherming (privacy)
    • Downloads
  • Ouders
    • MR
    • OR
    • Ouderbijdrage
  • Contact
Uw kind aanmelden
Kijkje in de klas
Schoolgids
Contact opnemen

  • Onderwijs op maat
  • Invulling onderwijstijd
  • Day a Week School
  • Zorg in de school
  • Sociaal-emotionele ontwikkeling
  • Sport en beweging
  • Creatieve ontwikkeling
  • Schoolreisjes en -kampen

Zorg in de school

De Intern Begeleider (IB’er)

Onze IB’er coördineert de zorg voor de kinderen bij ons op school. Zij overlegt daarom regelmatig met onze leerkrachten over de ontwikkeling van de kinderen in hun groep, de sfeer in de groep, de resultaten en uitslagen van afgenomen toetsen. Waar nodig heeft zij ook contact met ouders en externe instanties die ingeschakeld kunnen worden bij de zorg voor onze leerlingen.

Marie-Cécile Merlijn is onze Intern Begeleider,                                                                                           mariececile.merlijn@obsbijvanck.nl

Wat als een kind extra aandacht nodig heeft?

Het kan gebeuren dat een leerkracht problemen signaleert bij een van de kinderen in haar/zijn groep. Dit kunnen leerproblemen zijn, lichamelijke problemen of sociaal-emotionele problemen. In eerste instantie zal de leerkracht zelf een oplossing zoeken voor het probleem. Als duidelijk wordt dat dit niet mogelijk is of onvoldoende resultaat oplevert, betrekt de leerkracht de IB’er erbij. De ouders worden geïnformeerd en bij het vervolg betrokken. In overleg wordt dan een hulpplan opgesteld voor extra hulp en begeleiding in de groep voor een periode van 6-8 weken. Dit kan bijvoorbeeld door het aanbieden van extra leerstof of extra ondersteuning via remedial teaching. Na deze periode wordt geëvalueerd of dit voldoende effect heeft gehad. Als dit niet het geval is, kan in overleg met de leerkracht en de ouders het handelingsplan worden verlengd, bijgesteld of aangepast. Dit plan is overigens altijd in te zien door de ouders.

Externe ondersteuning                                                  

Als vervolgens blijkt dat er toch aanvullende ondersteuning nodig is, dan wordt met de ouders overlegd over aanmelding van het kind bij het zorgloket van het samenwerkingsverband ‘Passend onderwijs voor primair onderwijs in de regio Gooi & Vechtstreek: Unita’. Dit biedt extra mogelijkheden tot gerichte ondersteuning. Er kan dan bijvoorbeeld externe hulp ingeschakeld worden, zoals verwijzing naar een therapeut, observatie in de groep, ondersteuning bij gedragsproblematiek. Er kunnen verschillende onderzoeken afgenomen worden met bijbehorende verslagen en gesprekken. Het zorgloket kan ook de leerkracht ondersteunen in het bieden van de juiste zorg voor de leerling.


Snel naar

Samenwerken

Vrijheid en verantwoordelijkheid

Zelfstandigheid

Effectiviteit

Reflectie

Onze school Missie en visie Team Gebouw en faciliteiten Kijkje in de klas Talent Primair Stageplaatsen Vacatures
Onderwijs Onderwijs op maat Invulling onderwijstijd Day a Week School Zorg in de school Sociaal-emotionele ontwikkeling Sport en beweging Creatieve ontwikkeling Schoolreisjes en -kampen
Praktische zaken Schooltijden/wegbrengen Vakantierooster Verlof en afwezigheid Aanmelden Naschoolse opvang Klachtenprocedure Algemene Verordening Gegevensbescherming (privacy) Downloads
Ouders MR OR Ouderbijdrage
Contact
  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools